wtorek, 3 grudnia 2013

Słowem wstępu

Witam Was :) Na tym blogu będę opisywał moje wędrówki po polskich górach, przede wszystkim po Beskidzie Śląskim i Żywieckim. Mam nadzieję że moje opisy tras stamtąd zachęcą Was aby również na nie wyruszyć :)

Tak się składa że do niedawna o górach w Polsce wiedziałem bardzo mało, gdyż mieszkałem przez całe dzieciństwo w Gdańsku i stamtąd tylko dwa razy wyjechałem w góry – raz na dłuższy pobyt w Karkonoszach i raz na symboliczny pobyt w Tatrach. Potem wyjechałem na studia do Anglii, spędziłem tam cztery lata i nie zamierzałem prędko wracać do Polski. Życie jednak pisze różne koleje i tak oto w lipcu tego roku opuściłem Wyspy Brytyjskie by podjąć pracę w Bielsku-Białej – w części Polski zupełnie mi obcej, w której nigdy wcześniej nie byłem. Dla mnie, wychowanego nad morzem, była to duża zmiana i nie wiedziałem czego się spodziewać po Bielsku-Białej. Jadąc tam wiedziałem wszakże, że niedaleko są jakieś tam góry.

Tymczasem te „jakieś tam” góry przerosły moje najśmielsze oczekiwania swoim pięknem. Odkąd wyruszyłem w nie po raz pierwszy we wrześniu, zakochałem się w nich po uszy i po kilku dniach miałem już zaplanowane dziesiątki tras po wszystkich możliwych szlakach na które da się z Bielska-Białej dojechać i wrócić w jeden dzień. Z każdą kolejną wędrówką moja fascynacja górami wzrastała, a że w tym roku pogoda w październiku była wyjątkowo piękna to okazji do poznawania Beskidu Śląskiego i Żywieckiego było sporo.

Do Świąt zamierzam opublikować relacje z wszystkich dotychczas przebytych przeze mnie tras, a po Nowym Roku będę na bieżąco opisywać kolejne. Zapraszam do lektury :)

Emil

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz