środa, 26 września 2018

22.09 Groniczek

Trasa: Wisła Głębce - Groniczek - Nowa Osada

W sobotę miałem raczej nie-górskie plany - wizyta u koleżanki w Nowej Osadzie oraz spotkanie z moim Tatą, który był na konferencji w Ustroniu - jednak jadąc w te górzyste rejony Beskidu Śląskiego nie mogłem się oprzeć pokusie, aby chociaż w niewielkim stopniu sobie po nich połazić. Dlatego postanowiłem, że nie pojadę do Nowej Osady bezpośrednio komunikacją publiczną, tylko pojadę do Głębiec, a stamtąd przejdę do Nowej Osady przez znajdującą się pomiędzy nimi górę Groniczek (608 m n.p.m.).

Trasa była króciutka, ale urocza. Wysiadłem na przystanku autobusowym Wisła Głębce Kałuża (ciekawe, skąd wzięła się ta nazwa w ogóle - bo znajduje się tam duża kałuża? :P ), i przeszedłem do ulicy Kasztanowej, którą połączone szlaki żółty z czarnym wyprowadziły mnie na Groniczek. Tam zmieniłem kolor szlaku na zielony i przeszedłem grzbietem Groniczka w kierunku północnym, a następnie zszedłem ulicą Na Groń do domu koleżanki, która mieszka akurat przy szlaku.

Groniczek, chociaż niepozorny, obfituje w ładne widoki. Poniżej dowody:







Odświeżony po takim krótkim lecz malowniczym spacerku udałem się na wizytę do koleżanki, a potem przeszedłem zabudowanym odcinkiem zielonego szlaku przez Nową Osadę do przystanku autobusowego, skąd miałem połączenie prosto do Zawodzia, czyli uzdrowiskowej części Ustronia. Tam spędziłem wraz z Tatą bardzo sympatyczne popołudnie spacerując, korzystając z pijalni wód mineralnych oraz pływając na basenach solankowych. Aby pokazać Tacie najpiękniejsze rejony Beskidu Śląskiego, późnym popołudniem zabrałem go do Bielska-Białej nie bezpośrednim autobusem przez Skoczów, tylko dłuższą lecz bardzo widokową trasą przez Wisłę, Przełęcz Salmopolską i Szczyrk. Połączenie autobusowe tą trasą funkcjonuje tylko od 1 kwietnia do 31 października, lecz stanowi świetny sposób na dojazd na szlaki Beskidu Śląskiego - tak jak chociażby na zielony szlak z Nowej Osady na Groniczek, który przeszedłem podczas tej wycieczki i który mogę bardzo polecić :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz