czwartek, 28 lutego 2019

26.02 Szlakiem szklanym

Trasa: Jaworze Nałęże - Grabka - Szalinowa Dolina - Jaworze Górne

We wtorek wybrałem się na poranną przechadzkę po górach pomiędzy Jaworzem a Błatnią. Postanowiłem sprawdzić, jak wygląda tzw. "szlak szklany", czyli ścieżka dydaktyczna z Jaworza Nałęża na Błatnią, będąca alternatywą dla czerwonego szlaku. Poszedłem tym szlakiem przez dolinę Jasienicy aż do przysiółka Grabka, a następnie całkiem łagodnym podejściem w kierunku góry Przykra. Na chwilę opuściłem ścieżkę by trochę "pochaszczować" pozaszlakowo, w pobliżu źródeł potoku Jasionka, a następnie ponownie dołączyłem do niej kawałek poniżej Siodła pod Przykrą. Stamtąd było niedaleko do żółtego szlaku, którym zszedłem przez Szalinową Dolinę do Jaworza Górnego.

A jak było? Typowa szarówka: w niżej pod szczelną pokrywą chmur, wyżej wewnątrz niej. Niżej dużo błota, odrobinę lodu i wszędzie błoto, wyżej topniejący śnieg. Takie dni naprawdę mają klimat i z całą szczerością stwierdzę, że ta wędrówka sprawiła mi dużo frajdy. Tym bardziej, ponieważ w takim terminie i w takich warunkach góry były prawie puste - poza paroma osobami na żółtym szlaku, nie było na trasie nikogo oprócz mnie. Takie wycieczki to ja lubię :) Ale ze zdjęciami niestety cienko... Poniżej wszystko, na co było mnie na tej trasie stać:







Tak, wiem, trochę mało imponujące... Ale cóż, nie dla samych zdjęć człowiek idzie w góry :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz