czwartek, 28 maja 2015

18.05 Biały Krzyż

Trasa: Szczyrk Salmopol – Biały Krzyż – Przełęcz Salmopolska
Mapa trasy

Po ogromnej niedzielnej wyrypie, poniedziałkowy wypadzik w góry przed pracą był tylko małym spacerkiem, który odnotowuję z kronikarskiego obowiązku. Podczas niego nawet nie zdobyłem szczytu Biały Krzyż, a właściwie jedynie ośrodek narciarski o tej nazwie, znajdujący się pod Przełęczą Salmopolską. Trasa była bardzo łatwa i zajęła mi mniej niż godzinę.

Na tą wycieczkę skorzystałem z dwóch porannych kursów PKS Bielsko-Biała, które dojeżdżają na Przełęcz Salmopolską: 8:20 i 9:20, wracając odpowiednio o 9:11 i 10:11. A więc złapałem ten pierwszy autobus, wysiadłem w Salmopolu, wszedłem króciutkim odcinkiem żółtego szlaku na Przełęcz Salmopolską i wróciłem tym drugim autobusem. Trasa doprawdy symbolicznej długości. Ale warunki podczas niej, muszę przyznać, były świetne. Cieplutko, słonecznie, a naokoło pełno „umajonych” łąk i pachnących świeżością lasów.

Na początek oryginalne drewniane rzeźby, które się mija opuszczając Salmopol:


Malownicze widoki podczas podejścia:



A tu już przejście przez ośrodek narciarski Biały Krzyż:


No i koniec :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz